جلو نوروزی ورزشگاه پرسپولیس هادی نوروزی

جلو: نوروزی ورزشگاه پرسپولیس هادی نوروزی هانی نوروزی برگزاری مراسم علی اکبر طاهری اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی وام ارزان‌تر جهت منزل اول

وام ارزان تر جهت خرید «خانه اول»، با تصویب دو تصمیم در شورای پول و اعتبار، وارد بازار مسکن می شود. با تصویب «کاهش قیمت سود تسهیلات صندوق بعد انداز مسکن یکم»،

وام ارزان‌تر جهت منزل اول

وام ارزان تر جهت منزل اول

عبارات مهم : صندوق

وام ارزان تر جهت خرید «خانه اول»، با تصویب دو تصمیم در شورای پول و اعتبار، وارد بازار مسکن می شود. با تصویب «کاهش قیمت سود تسهیلات صندوق بعد انداز مسکن یکم»، این وام جهت گروه بیشتری از منزل اولی ها به «وام در استطاعت» تبدیل شد. قیمت سود وام در بافت های فرسوده از ۸ به ۶ درصد و در سایر نقاط شهری از ۵/ ۹ به ۸ درصد کم کردن پیدا کرده هست. این چهارمین مرتبه کم شدن قیمت سود وام یکم محسوب می شود. شرایط پرداخت و همچنین مبلغ قسط وام تازه در ۲۴ حالت اعلام شده است است.

دامنه پوشش «خانه اولی»ها در صندوق بعد انداز مسکن، با تصویب طرح کم شدن قیمت سود وام «یکم»، بزرگ تر شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» شورای پول و اعتبار آخر با پذیرش پیشنهاد سال گذشته دولت در دستور کار جلسه سه شنبه گذشته خود، قیمت سود وام خرید مسکن «یکم» را در بافت های فرسوده ۲ واحد درصد و در سایر مناطق شهری، ۵/ ۱ واحد درصد کم کردن داد. این چهارمین مرتبه کم شدن قیمت سود وام یکم از وقت راه اندازی صندوق بعد انداز مسکن یکم (خرداد ۹۴) تاکنون محسوب می شود که در این مرحله به علت قطعی بودن بروز کسری منابع صندوق، مورد نیاز است مرحله مهم جراحی وام خرید مسکن به دنبال مصوبه شورای پول و اعتبار، جهت تخصیص منابع کمکی به صندوق، تصویب و به اجرا گذاشته شود.

وام ارزان‌تر جهت منزل اول

بر اساس این مصوبه، بانک عامل بخش مسکن موظف شد در پایتخت کشور عزیزمان ایران وام های ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی مخصوص منزل اولی ها را در بافت فرسوده پایتخت با سود ۶ درصد و در خارج از بافت نیز با سود ۸ درصد پرداخت کند. این دو قیمت سود در بقیه شهرها که وام یکم در سقف های کمتر پرداخت می شود نیز اعمال می شود. سابقه نحوه اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار در بانک عامل بخش مسکن نشان می دهد از وقت تصویب تغییرات در وام مسکن، دست کم 30روز تا ابلاغ مصوبه و تنظیم ضوابط داخلی بانک جهت ابلاغ به شعب، وقت صرف می شود بنابراین متقاضیان دریافت وام یکم در صورت میل به به استفاده از وام با قیمت سود جدید، باید تا وقت ابلاغ شرایط تازه به شعب بانک عامل بخش مسکن منتظر بمانند.

پیگیری های «دنیای اقتصاد» از عوامل صندوق بعد انداز مسکن یکم در روز گذشته مشخص کرد: قیمت سودهای تازه وام خرید مسکن مشمول سپرده گذاران کنونی صندوق یکم نیز می شود به طوری که، از وقت ابلاغ، همه تسهیلات این صندوق با قیمت های ۶ و ۸ درصد به سپرده گذاران پرداخت می شود، ولی قیمت سود جهت افرادی که درحال حاضر وام را دریافت کرده و در حال بازپرداخت اقساط آن هستند، کماکان با قیمت های ۸ و ۵/ ۹ درصد اعمال می شود.

وام ارزان تر جهت خرید «خانه اول»، با تصویب دو تصمیم در شورای پول و اعتبار، وارد بازار مسکن می شود. با تصویب «کاهش قیمت سود تسهیلات صندوق بعد انداز مسکن یکم»،

در چند هفته گذشته که عنوان «تلاش وزارت راه و شهرسازی جهت کم شدن قیمت سود وام یکم» در بازار مسکن مطرح شده است بود، منزل اولی ها با این تصور که هر نوع تغییرات کاهشی قیمت سود به سپرده گذاران قبلی صندوق یکم تعلق نمی گیرد از افتتاح حساب در این صندوق خودداری کرده بودند، ولی اکنون مشخص شده است حتی سپرده گذار سال ۹۶ در این صندوق، در صورتی که هنوز تسهیلات خود را از بانک دریافت نکرده باشد، چنانچه بعد از ابلاغ قیمت های تازه مراجعه کند در وقت اخذ آن –وام یکم- از قیمت های کم کردن یافته منتفع خواهد شد.

هرچند سقف ریالی تسهیلات خرید مسکن یکم در مصوبه شورای پول و اعتبار زیاد کردن پیدا نکرده ولی «وام 6 درصد در بافت فرسوده» و همچنین «وام 8 درصد در نقاط عادی شهر»، به یک علت -قسط کمتر- عملا تسهیلات تازه محسوب می شود. بررسی های «دنیای اقتصاد» راجع به نفع منزل اولی ها از وام های تازه یکم نشان می دهد: مبلغ قسط بازپرداخت تسهیلات 80 و 160 میلیون تومانی در بافت فرسوده تحت تاثیر کم کردن 2 واحد درصدی قیمت سود، 10 درصد کمتر می شود.

در این حالت قسط ماهانه وام 80 میلیونی از 866 هزار تومان به 780 هزار تومان کم کردن می یابد و قسط وام 160 میلیون تومانی نیز از یک میلیون و 732 هزار تومان به یک میلیون و 561 هزار تومان تبدیل می شود. به این ترتیب، قسط ماهانه بازپرداخت وام 80 میلیون تومانی تقریبا به قسط وام جعاله 20 میلیون تومانی نزدیک شده است است که از این بابت باتوجه به قدرت خرید آن، به شکل نسبی، مبلغ قسط تا حدودی به سطح قابل قبول رسیده است.

وام ارزان‌تر جهت منزل اول

مبلغ قسط وام های 80 و 160 میلیون تومان در نقاط عادی شهرها که با قیمت تازه 8 درصد پرداخت می شود نیز 2/ 7 درصد کم کردن یافته هست. قسط ماهانه وام 80 میلیون تومانی در خارج از بافت فرسوده که به جای قیمت 5/ 9 درصد فعلی، با اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار با قیمت 8 درصد پرداخت خواهد شد، از 933 هزار تومان به 866 هزار تومان کم کردن پیدا می کند. همچنین قسط وام زوجین (160 میلیون تومانی) نیز از یک میلیون و 866 هزار تومان به یک میلیون و 732 هزار تومان عوض کردن می کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، کم کردن مبالغ اقساط وام خرید مسکن یکم ناشی از اجرای مصوبه کم شدن قیمت سود این تسهیلات، چون که این وام را جهت دسته بیشتری از منزل اولی ها به «وام در استطاعت» تبدیل می کند، زیاد کردن تصاعدی استقبال از ورود به صندوق بعد انداز مسکن یکم را در پی دارد. تجربه سه بار کم شدن قیمت سود وام یکم از سال 94 تا پیش از مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نشان می دهد: پایین آمدن مبالغ اقساط وام یکم ناشی از کم شدن قیمت سود باعث زیاد کردن دست کم 30 درصدی تعداد عضویت کننده ها و سپرده گذاران ماهانه در این صندوق می شود.

وام ارزان تر جهت خرید «خانه اول»، با تصویب دو تصمیم در شورای پول و اعتبار، وارد بازار مسکن می شود. با تصویب «کاهش قیمت سود تسهیلات صندوق بعد انداز مسکن یکم»،

این زیاد کردن تقاضا به معنی تقویت تقاضای قطعی خرید مسکن در میان مدت است که نتیجه آن کمک به رونق معاملات مصرفی و جنبش جریان سرمایه گذاری ساختمانی هست. وام یکم در بافت فرسوده، علاوه بر منزل اولی ها به سایر متقاضیان خرید مسکن نیز پرداخت می شود. نشانه از از بین بردن شرط منزل اولی در بافت فرسوده، کمک به عوض کردن صورت اجتماعی محله های پایین، قدیمی و فرسوده شهرها از یک سو و ایجاد انگیزه در سازنده ها جهت ورود به بافت و اجرای طرح های تخریب و نوسازی هست. با این حال وام 6 درصد طبق آنچه در متن مصوبه شورای پول و اعتبار تصریح شده، در بافت فرسوده فقط به منزل اولی ها تعلق می گیرد. در این صورت غیرخانه اولی ها در بافت فرسوده مشمول وام 8 درصد خواهند شد مگر آنکه فرض بر آن شود اشتباه نگارشی در متن اتفاق افتاده که در این صورت باید مجددا متن تنظیم و تصویب شود.

براساس بررسی های «دنیای اقتصاد»، صندوق بعد انداز مسکن یکم خرداد سال 94 راه اندازی شد و در آن سال روزانه حدود 170 نفر در این صندوق اقدام به افتتاح حساب کردند. آن زمان، قیمت سود وام یکم، 14 درصد تعیین شده است بود، ولی در بهار سال 95 قیمت سود این تسهیلات به 13 درصد کم کردن پیدا کرد.

وام ارزان‌تر جهت منزل اول

با این کاهش، حجم افتتاح حساب روزانه در صندوق 21 درصد زیاد کردن پیدا کرد و از 200 نفر در روز گذشت. در اوایل تابستان 95 قیمت سود وام یکم به 11 درصد رسید که با این کم کردن 2 واحد درصدی، روند عضویت متقاضیان در صندوق یکم نزدیک به دو برابر شد. در آخرهای تابستان مجددا سطح قیمت سود وام یکم به دو سطح 5/ 9 درصد و 8 درصد کم کردن پیدا کرد. شروع اولیه پیش رونق معاملات مسکن از یکسو و تک رقمی شدن قیمت سود وام یکم از سوی دیگر باعث زیاد کردن عضویت منزل اولی ها در این صندوق به سطح بالای 500 نفر در روز شد.

در حال حاضر روزانه بیش از 900 نفر در صندوق بعد انداز مسکن یکم افتتاح حساب و سپرده گذاری انجام می دهند. بنابراین، آینده نگری عوامل صندوق آن است که در ماه های آینده ورودی تقاضا به صندوق بعد انداز مسکن یکم دست کم 30 درصد زیاد کردن یابد. زیاد کردن عضویت و استقبال از سپرده گذاری در صندوق بعد انداز مسکن یکم با اوضاع فعلی صندوق باعث بی تعادل شدن منابع و مصارف آن خواهد شد و می تواند به جریان پرداخت تسهیلات آسیب وارد کند. ظرفیت هر سال پرداخت تسهیلات در صندوق یکم مطابق فرمولی که جهت رعایت تعادل منابع و مصارف آن در نظر گرفته شده، بین 84 تا 95 هزار فقره وام است.

این در حالی است که سال گذشته بیش از 200 هزار نفر در این صندوق افتتاح حساب انجام دادند که با زیاد کردن تصاعدی عضویت ها، تعهد پرداخت هر سال تسهیلات یکم به بیش از دو برابر گنجایش صندوق، زیاد کردن پیدا می کند. مصوبه شورای پول و اعتبار جهت کم شدن قیمت سود وام یکم، مرحله اول برطرف نقص فنی از این صندوق است که باید اتفاق می افتاد تا این وام جهت منزل اولی ها به وام در استطاعت تبدیل شود ولی مرحله بعدی و مهم جهت تجهیز مالی صندوق یکم، «تخصیص منابع کمکی به وسیله دولت» جهت تضمین استمرار تعادل منابع و مصارف صندوق است تا از این طریق جریان پرداخت تسهیلات کماکان پایدار و منظم باشد.

محاسباتی که متولی بخش مسکن بر اساس آن، طرح کم شدن قیمت سود وام یکم را به شورای پول و اعتبار ارائه کرد نشان می دهد: جهت حفظ تعادل منابع و مصارف صندوق یکم در وقت زیاد کردن تقاضا ناشی از کم شدن قیمت سود، مورد نیاز است یکی از دو راه تامین منابع کمکی به آخر برسد. راه اول، برداشت از صندوق توسعه ملی معادل دست کم ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شکل وجوه اداره شده است نزد صندوق یکم و راه دوم زیاد کردن سرمایه نقدی بانک مسکن از سوی دولت هست. از آنجا که شرایط جهت برداشت از صندوق توسعه ملی در مقطع فعلی، به مراتب مهیاتر از کمک نقدی دولت به صندوق یکم هست. بنابراین متولی بخش مسکن از امروز مورد نیاز است پیگیری جهت تامین منابع کمکی صندوق را بیش از قبل ادامه دهد. عدم موفقیت در استفاده از منابع غیرتورمی جهت صندوق یکم ممکن است به استفاده اضطراری از خط اعتباری جهت جبران کسری این صندوق منجر شود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، وام تازه یکم (تسهیلات با سقف قبلی ولی با قیمت سود تازه کم کردن یافته) اثر دو منظوره بر بازار مسکن خواهد گذاشت.

اثر مستقیم آن، زیاد کردن تقاضای قطعی خرید مسکن از جامعه منزل اولی ها هست، ولی اثر غیرمستقیم آن می تواند جنبش سرمایه گذاری ساختمانی در پی رونق معاملات خرید به خصوص در بافت های فرسوده باشد. با این حال نگرانی هایی از بابت تقویت زیاد تقاضای خرید مسکن و تاثیر احتمالی آن بر التهاب قیمت وجود دارد. هر چند سهم منزل اولی ها از کل معاملات خرید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۹ درصد هست، ولی دسته ای از آپارتمان ها در بازار که مقصد عمده خرید منزل اولی ها محسوب می شود با کمبود عرضه مواجه است.

این نگرانی اگر چه نباید به پاک کردن صورت مساله از طریق توقف پرداخت تسهیلات خرید منجر شود ولی جهت برطرف آن مورد نیاز است سیاست های جنبش عرضه مسکن که یک مورد آن ابتدای امسال با شروع پرداخت وام ساخت بدون سپرده به شکل هدفمند (اولویت دادن به ساخت و سازهای کوچک متراژ) به اجرا درآمد، مدنظر متولی بخش مسکن قرار بگیرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، متولی بخش مسکن در مراحل بعدی، به دنبال زیاد کردن طول دوره بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن به حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال و همچنین زیاد کردن سقف وام یکم از ۸۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون و از ۱۶۰ جهت زوجین به ۲۰۰ میلیون تومان هست. همچنین در جلسه شورای پول و اعتبار زیاد کردن سقف وام مسکن روستایی تا ۲۵ میلیون تومان به تصویب رسید.

واژه های کلیدی: صندوق | منابع | اعتبار | میلیون | اندازی | تسهیلات | میلیونی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار